بین‌الملل

هاآرتص: اسرائیل “مواد استراتژیک” به اوکراین داد

به گزارش روز شنبه سیمای وطن، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از سه مقام بلندپایه دیپلماتیک اروپایی نوشت: ایالات متحده چند هفته پیش از تل آویو خواسته بود که از تلاش های ناتو و کشورهای غربی در مقابله با روسیه حمایت کند.

برپایه این گزارش، ایالات متحده از رژیم اسرائیل خواسته بود تا باتری‌های مورد استفاده در سامانه های پدافند هوایی برای اوکراین را تامین کند، اما پس از مذاکرات دوجانبه، مسوولان رژیم اسرائیلی، یعنی یائیر لاپید نخست‌وزیر و بنی گانتس وزیر جنگ، تصمیم گرفتند که به جای این کمک، با تأمین مالی “مواد استراتژیک “برای اوکراین موافقت کنند.

به نوشته هاآرتص، رژیم اسرائیل میلیون‌ها دلار به یکی از کشورهای ناتو برای تامین این مواد پرداخت کرده تا کالاهای مورد نظر به اوکراین ارسال شود، ولی درخواست کرده است که ماهیت این مواد خریداری‌شده برای اوکراین فاش نشود.

در همین ارتباط، دکتر “سعید عکاشه” کارشناس امور رژیم اسرائیل تاکید کرد: روابط روسیه و اسرائیل از مدتها پیش متشنج شده است.

روابط مسکو با تل آویو پس از اعلام حمایت محافظه کارانه رژیم اسرائیل از غرب در جنگ اوکراین تیره شده است. روسیه فعالیت آژانس یهود در خاک خود را تعلیق کرده و درباره ارسال سلاح به اوکراین به تل آویو هشدار داده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا