بین‌الملل

دولت بایدن برای کمک به اوکراین از کنگره بودجه جدید خواست

به گزارش سیمای وطن، بلومبرگ سه شنبه شب گزارش داد به عنوان بخشی از تلاش های دولت بایدن برای حمایت از کی یف در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه کمک ۳۷.۷ دلاری درخواست شده است.

پیش از این در ماه اکتبر رسانه های آمریکا گزارش دادند که بسته کمکی ۵۰ میلیارد دلاری به اوکراین برای تصویب در اواخر سال در دست بررسی است، زیرا این نگرانی وجود دارد که مجلس نمایندگان آمریکا تحت کنترل جمهوری خواهان تمایل کمتری به ارائه کمک به اوکراین داشته باشد.

کنگره آمریکا تاکنون ده ها میلیارد دلار کمک امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین را از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در فوریه تصویب کرده است.

روسیه ماه فوریه (۵ اسفند)بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک اوکراین از آغاز «عملیات ویژه نظامی» خود در اوکراین خبر داد.

به دنبال آغاز این عملیات ویژه روسیه که هدف از اجرای آن، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی روسیه و اجابت درخواست کمک جمهوری‌های لوهانسک و دونستک اعلام شد، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا