ورزشی

همدانی: اسکوچیچ باید ۴ ماه پیش برکنار می‌شد/ مربی خارجی با کیفیت بیاورید

یک پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید باید حواشی به وجود آمده پیرامون تیم ملی فوتبال ایران برطرف شود.

ستار همدانی، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با صفحه تجارت، درباره شرایط این روزهای تیم ملی فوتبال ایران و حواشی اخیر اظهار کرد: کار بزرگ، آدم بزرگ و افراد بزرگ می‌طلبد. آدم‌های بزرگ هستند که کارهای بزرگ را به وجود می‌آورند. شاکله مدیریتی فدراسیون، آدم‌های باتجربه و توانمند را به خود نمی‌بیند و این‌ها نشات گرفته از سوءمدیریت فوتبال ماست که در این نابسمانی را در تیم ملی به وجود آورده است. دوستان به جای اینکه به مسائل اصلی فوتبال و حضور در جام جهانی فکر کنند، به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند. احساس من می‌گوید تفکراتی که حاکم برا فوتبال کشور و فدراسیون است، خارج از عرف و قوانین فوتبال است و تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود، در خود فدراسیون نیست و در دفاتر خصوصی تصمیم‌های فوتبالی گرفته می‌شود. این اتفاقات به ما نشان می‌دهد که این جریان دارد کار خودش را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: به نظر من باید اتحاد سرلوحه کار خود را قرار بدهیم تا در جام جهانی حضور موفقی داشته باشیم. ما باید آمادگی داشته باشیم تا بتوانیم تا مقابل تیم‌های پرقدرت قرار بگیریم. ما نمی‌خواهیم مسائل را سیاسی کنیم اما گروه ما در جام جهانی یک گروه سیاسی است و باید مقتدرانه در این گروه حضور پیدا کنیم.

همدانی در پاسخ به این سوال که در صورت جدایی دراگان اسکوچیچ، چه جایگزینی مناسب این مربی است؟ گفت: شخصا در حال حاضر، تغییر مربی را تصمیم درستی نمی‌دانم و به نظر من باید با همین کادر فنی، کار را پیش برد اما قرار بر تغییر باشد، مربی داخلی تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. 

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره حضور مربی باتجربه خارجی در فوتبال ایران خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مربی خارجی بیاید، باید مربی بادانش و باکیفیتی باشد. این مربی باید ساختار و فوتبال ما را سر و سامان و دهد و یک چیزی به فوتبال ما اضافه کند نه اینکه چیزی از بردارد و به حوزه خلیج‌فارس برود و پول دربیاورد. اگر قرار است مربی خارجی سرمربی تیم‌ملی باشد، این‌طور نشود که ما صفر را با صفر عوض کنیم و باید کسی را بیاوریم که صاحب سبک و صاحب نام در فوتبال دنیا باشد تا بتوانیم از فرصت حضورش در ایران استفاده کنیم و ساختار فوتبال‌مان را بهبود ببخشیم.

او درباره اختلافاتی که میان بازیکنان تیم ملی به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: این مساله جای تاسف دارد. به نظر من زمان حضور ورود کسی مثل مرحوم دهداری فرا رسیده است تا بازیکنان را سرجایشان بگذارد. وقتی بازیکنی از چارچوب خود فراتر می‌رود، باید با او برخورد شود. این هم از مشکلاتی است که شاید پشت‌پرده گریبان‌گیر بازیکنان شده باشد. شاید غیر مستقیم باشد چون بازیکنان تجربه لازم را برای مواجه با مسائل پشت پرده نداشته باشند چرا که تمرکزشان قرار است روی فوتبال‌شان باشد. قطعا پشت‌پرده‌ای وجود دارد تا این ناآرامی‌ها به فوتبال ما تزریق شود.

همدانی در پایان گفت: تیم ملی باید به این حاشیه‌ها پایان بدهد. این حاشیه‌ها است که تیم را نابود و نگرانی را در دل مردم ایجاد می‌کند. دلخوشی مردم به این فوتبال است و نباید اوقات مردم را تلخ کنیم و باید تصمیم‌های درستی بگیریم تا ثبات در تیم ملی ایجاد شود. من در مصاحبه‌های قبلی گفتم که اگر قرار بود آقای اسکوچیچ عوض شود، باید ۴ ماه پیش عوض می‌شد تا یک مربی خوب انتخاب کنیم تا برنامه‌هایش را پیاده کند اما این اتفاق رخ نداده است و این مسائل از بی‌برنامگی‌های فوتبال ماست.

وی تاکید کرد: اولین اقدام این است که حاشیه‌ها باید تمام شود و مساله بعدی، باید بازی‌های تدارکاتی با کیفیت برگزار شود تا تمرکز بازیکنان روی مسائل فنی برود. همچنین باید اردوی‌های مختلفی برگزار شود که روی مسائل فنی و هم روی مسائل روحی و روانی به طور کامل کار شود تا اتحاد و همدلی در تیم ملی ایجاد شود. گرچه بازیکنان ما در اروپا جایگاه خوبی دارند اما جام جهانی شرایط خاص خودش را دارد و باید به نظر ذهنی روی بازیکنان کار شود تا بهترین عملکرد در جام جهانی به دست بیاید.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا