اجتماعیورزشی

حل مشکل صدور مجوز کسب و کارهای ورزشی

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان در خصوص تکمیل صدور مجوز کسب و‌کار و مشکلاتی که در این خصوص وجود داشت، خاطرنشان کرد: فراینداتصال به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و درگاه تخصصی مربوطه در مسیر  بهبود قرار گرفته و با همکاری حوزه های تخصصی، درصد مجوزهای صادر شده  دارای تاخیر از 54 درصد به 37 درصد رسیده است.

سحر فامیل‌زارع در خصوص خدمات هوشمند وزارت‌خانه در سطح کلان و خرد گفت: تا کنون از میان 68 زیر خدمت شناسه دار‌ وزارت ۶ خدمت مصداقی در اتصال به پنجره خدمات دولت هوشمند ندارند، 41 خدمت به صورت کامل به پنجره واحد خدمات هوشمند متصل شده که 67 درصد خدمات را پوشش می‌دهد و21 خدمت از آنها به صورت کاملا هوشمند در حال ارائه است که معادل با 33 درصد کل خدمات و ۱۰۰٪ خدمات دارای قابلیت هوشمندسازی است.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری در پاسخ به خبر اتصال 58 درصدی خدمات به پنجره واحد گفت: اتصال به پنجره واحد خدمات روند تکمیلی دارد و هر خدمتی که کارهای فنی اتصال آن انجام می شود، به پنجره واحد متصل می‌شود و عدد مورد اشاره احتمالا مرتبط با گزارشات قبلی وزارت ارتباطات بوده، اما مستند به آخرین گزارش دریافتی از سامانه گزارش گیری وزارت ارتباطات 67 درصد خدمات وزارت ورزش به پنجره واحد متصل شده است.

زارع در خصوص تاخیر رخ داده شده در اتصال خدمات په پنجره واحد خدمات هوشمند، خاطرنشان کرد: اتصال به پنجره واحد، به اقدامات مختلفی بستگی دارد و برای خدماتی که پیچیدگی بیشتری دارد، نیاز به صرف زمان بیشتری است. در مسیر اجرا کندی‌هایی شکل می‌گیرد اما تلاش می‌کنیم تا زمان مقرر خودمان را برسانیم و کلیه خدمات قابل اتصال را متصل می کند،ما در زمینه اتصال یکی از دستگاه‌های پیشرو طبق گزارش‌های ارائه شده هستیم و دستگاه‌های دیگر نیز مشکلاتی را در این زمینه داشته‌اند.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت ورزش و جوانان در خصوص هوشمندسازی خدمات گفت: این مساله مرحله بعد از الکترونیکی‌سازی است و در خدمات هوشمند نیازی به کنترل‌های انسانی وجود ندارد و فرد می‌تواند به صورت نظام‌مند جلو رود و خدمت را دریافت کند ،در فاز اول، خدماتی مشمول این موضوع می‌شود که دستگاه آمادگی هوشمندسازی آنها را داشته باشد و از نظر قوانین و مقررات قابلیت هوشمندسازی در آنها شناسایی شود. بر این اساس 21 خدمت وزارت ورزش و جوانان این آمادگی را داشتند که 100 درصد این خدمات هوشمندسازی شدند و از طریق پنجره واحد وزارت ورزش و جوانان در حال ارائه هستند.

او در خصوص تکمیل صدور مجوز فعالیت کسب و کار و مشکلاتی که در این خصوص وجود داشت، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی تکلیفی مبنی بر اتصال به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار داشتند و این دستگاه‌ها مکلف شدند کلیه مجوزهای خود را از طریق درگاه ملی مجوزها ارائه کنند ،وزارت ورزش و‌جوانان نیز به تکلیف خود عمل کرده و پنج مجوز کسب و‌کار خود را به درگاه ملی مجوزها متصل نموده است، در این مسیر مشکلات و تاخیرهایی هم وجود داشته که در حال بهینه‌سازی هستیم و بر اساس روندی که سپری کردیم کل مجوزهای کسب و کار وزارت به درگاه ملی متصل شده و درصد مجوزهای صادر شده دارای تاخیر از 54 درصد به 37 درصد کاهش یافته است.

زارع با بیان اینکه میانگین مدت زمان تاخیر مجوزهای دارای تاخیر در وزارت‌خانه 41 روز بوده است، گفت: این آمار در سال جدید به 10 روز رسیده که کاهش خوبی است ولی موقعیت مطلوب ما این است حتی یک روز تاخیر نداشته باشیم ازین رو روند ما رو به بهبود است و امیدوارم این تاخیر را به صفر برسانیم،

وی همچنین در خصوص خدمات مرتبط با تمدید مجوزها افزود: تکلیفی از سمت وزارت اقتصاد به دستگاه ها شد که کلیه مجوزهایی که پیش از اخذ شناسه یکتا، مجوزشان صادر شده است پیش از تمدید لازم است نسبت به اخذ شناسه یکتا از درگاه ملی مجوزها اقدام کنند. از این رو یک فرایند جدیدی اضافه شد که مجوزهایی که پیش از سال 1401 صادر شدند و محلی از اعتبار داشتند، پیش از اینکه تمدید شوند، شناسه یکتا دریافت کند. کسانی که اشکال در روند تمدید دارند، شاید اطلاعی در این خصوص نداشته باشند و ساز و کار این زیرساخت از سمت وزارت اقتصاد و وزارت ورزش انجام شده است ولی لازم است اطلاع‌رسانی بهتری نسبت به جامعه هدف خود انجام دهیم.زیرا بسیاری از مواردی که مشاهده می‌شود از عدم آگاهی است و امیدوارم با تلاش دستگاه های اجرایی در این مسیر بهبودهای قابل توجهی داشته باشیم

منبع:پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا